Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy

Autoři

NĚMEC Jiří VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Cílem kapitoly je prezentovat výzkum vnímání vybraných oblastí klimatu školy žáky 1. a 2. stupně, které se úzce váží k procesům učení a vyučování. Jednou z determinant problémů s přechodem žáků z prvního stupně základní školy na druhý je i klima školy. Rozdíly v sociálním a materiálním prostředí prvního a druhého stupně základní školy byly zjišťovány na náhodném výběru 5 škol z Jihomoravského kraje. Použit byl standardizovaný dotazník Rizika a pozitiva školního života očima žáků (Vojtová, Fučík 2011), jímž byl srovnáván pohled žáků 4. a 5. ročníku a žáků 6. a 7. ročníku na klima školy. Jako doplňující kvalitativní metoda byly použity žákovské fotografie prostředí školy s navazujícím reflexivním interview, jejichž prostřednictvím bylo klima na 1. a 2. stupni názorně dokresleno.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.