Postoje budoucích učitelů k jedincům se zdravotním postižením jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání

Autoři

PANČOCHA Karel BALÁTOVÁ Kristýna

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V kapitole se autoři zaměřili na výzkum respondentů z řad studentů Masarykovy univerzity, u nichž sledovali vliv absolvování kurzu speciální pedagogiky na utváření a změny v jejich postojích k integraci, resp. inkluzi jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkum postojů (konkrétně všech 3 složek, čili kognitivní, afektivní a konativní) u studentů vysokých škol probíhal formou kvaziexperimentu, kdy byla data, týkající se pozitivních či negativních postojů k integraci (inkluzi) získávána pomocí dotazníku v kombinaci s Likertovými škálami, a to před absolvováním kurzu speciální pedagogiky a následně po jeho absolvování. Výsledky tohoto šetření poukázaly na to, že u studentů se neprokázaly příliš významné změny v jejich postojích k integraci/inkluzi před a po absolvování kurzu, avšak vybrané skupiny studentů se v postojích výrazně liší.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.