Emocionální aspekty expertnosti a expertního výkonu v učitelské profesi

Logo poskytovatele
Autoři

PÍŠOVÁ Michaela

Rok publikování 2011
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Profesionalizace učitele je jednou z klíčových otázek diskuse o kvalitě ve vzdělávání. V souvislosti s akcentem na kvalitu je v profesích v posledních desetiletích věnována velká pozornost výzkumu expertnosti a expertního výkonu. Výzkumné studie se zaměřují v převážné většině na kognitivní dimenzi expertnosti a na charakteristiky expertního výkonu. V profesi učitele však vstupují do hry zásadním způsobem také emocionální, volní, postojové a etické aspekty expertnosti, kterými se dosavadní výzkum zabýval v mnohem menší míře. Příspěvek je přehledovou studií zaměřenou především na výzkum emocionálních aspektů expertnosti v učitelské profesi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.