On the Nature of Expert Teacher Knowledge

Logo poskytovatele
Název česky K povaze znalostí učitele - experta
Autoři

PÍŠOVÁ Michaela JANÍK Tomáš

Rok publikování 2011
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Orbis scholae
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.orbisscholae.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=106&Itemid=99
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova teacher professionalisation; expertise in teaching; nature of expert teacher knowledge; tensions between theoretical and practical knowledge: epistémé and phronésis; knowledge integration and flexibility
Popis Text je věnován roli znalostí jako jednoho ze zdrojů učitelské expertnosti. Specificky se zaměřuje na fenomén rozporu mezi teorií a praxí, na roli teoretických či akademických znalostí založených na výzkumu a praktických znalostí zakotvených ve zkušenosti učitele. Zdůrazněna je tenze mezi teoretickou a praktickou znalostí (epistémé a fronésis), potřeba jejich propojení a implikace pro rozvoj učitelské expertnosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.