Podpora reflektivního praktika: rozvíjení reflektivních kompetencí

Autoři

JANÍK Tomáš PÍŠOVÁ Michaela SLAVÍK Jan MINAŘÍKOVÁ Eva

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V kapitole jsou diskutována teoretická východiska podpory učitelů v jejich profesním rozvoji. Pozornost je věnována supervizi, mentoringu, koučování, kolaborativnímu akčnímu výzkumu a hospitacím. V návaznosti na předchozí výklad postupujeme k rozboru potenciálu videa jako nástroje podporujícího rozvíjení reflektivních kompetencí. Ve stručnosti analyzujeme přínosy, resp. argumenty pro využití videa v učitelském vzdělávání (video jako prostředek pozvolného uvádění do komplexity výuky, video jako přídavná kapacita, video jako prostředek rozvíjení profesního jazyka).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.