Vymezení klíčových konceptů pro zkoumání osvojených dovedností v biologii

Logo poskytovatele
Autoři

KUBIATKO Milan VACULOVÁ Ivana ČÍŽKOVÁ Věra

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova biology; skills; pupils
Popis V didaktice biologie je oblast výzkumu zabývajícího se zkoumáním osvojených dovedností málo probádaná. Na základě tohoto faktu se do popředí dostává otázka potřeby zjistit, kterými konkrétními dovednostmi žáci disponují a se kterými naopak mají problémy. Před samotným zkoumáním je však důležité pojem dovednost správně vymezit. V literatuře se setkáváme s různými definicemi, které se v průběhu času vyvíjely. Starší definice vysvětlují dovednost jako plně nebo částečně zautomatizovanou část naší činnosti. Novější definice pak uvádějí, že pojem dovednost znamená způsobilost člověka k provádění určité činnosti. Na základě obsahové analýzy je cílem vytvořit systém biologických dovedností rozdělených do pěti okruhů na základě postupu objektivizovaného pozorování.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.