Education of Students with Special Educational Needs Focused on Asperger Syndrome and High-functioning Autism
Název česky | Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na Aspergerův syndrom a Vysoce funkční autismus |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí – Sapere Aude 2011. Hradec Králové |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.magnanimitas.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=76&Itemid=82 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | education; special educational needs; Asperger syndrome; High-functioning autism |
Popis | Příspěvek se věnuje problematice poruch autistického spektra, blíže se zaměřuje na Aspergerův syndrom a vysoce funkční autismus. Studenti s těmito diagnózami jsou také studenty se speciálními vzdělávacími potřebami a potřebují podporu při edukačním procesu ve školách. Díky své inteligenci, která je mnohdy dokonce nadprůměrná, by měli být vzděláváni ve školách hlavního vzdělávacího proudu, i když to nemusí být vždy snadné či dokonce možné pro jejich narušené sociální dovednosti, které mohou při vzdělávání způsobit značné obtíže. Proces integrace/inkluze závisí na mnoha faktorech, jako je přání žáka, rodičů, možnosti školy, dostupnost poradenských služeb apod. Mnozí učitelé nejsou dostatečně připraveni vyhovět speciálním potřebám těchto žáků. |