Jak lépe rozpoznat bariéry ve vzdělávání u samotných sociálně znevýhodněných dětí aneb Psychosémantické metody jako alternativní psychologicko-pedagogické diagnostické metody

Autoři

DENGLEROVÁ Denisa STROBACHOVÁ Barbara

Rok publikování 2010
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Tématem příspěvku jsou bariéry ve vzdělávání romských dětí. Cílem tohoto výzkumu je především dospět k lepší strukturovanosti a operacionalizaci pojmu a formulovat: co konkrétně brání romským dětem úspěšně se vzdělávat. Pomocí metody Meaning constitution ananysis (MCA), psychosémantické metody vycházející z fenomenologické psychologie, jsme zkoumali volné výpovědi na téma ŠKOLA romských i neromských dětí z 6. a 7. tříd ZŠ. Ukázali jsme, jaké jsou významové odlišnosti u obou skupin dětí a poskytli první klíče k interpretaci těchto odlišností ve vztahu k uvedeným bariérám ve vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.