Jak lépe rozpoznat bariéry ve vzdělávání u samotných sociálně znevýhodněných dětí aneb Psychosémantické metody jako alternativní psychologicko-pedagogické diagnostické metody
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Tématem příspěvku jsou bariéry ve vzdělávání romských dětí. Cílem tohoto výzkumu je především dospět k lepší strukturovanosti a operacionalizaci pojmu a formulovat: co konkrétně brání romským dětem úspěšně se vzdělávat. Pomocí metody Meaning constitution ananysis (MCA), psychosémantické metody vycházející z fenomenologické psychologie, jsme zkoumali volné výpovědi na téma ŠKOLA romských i neromských dětí z 6. a 7. tříd ZŠ. Ukázali jsme, jaké jsou významové odlišnosti u obou skupin dětí a poskytli první klíče k interpretaci těchto odlišností ve vztahu k uvedeným bariérám ve vzdělávání. |
| Související projekty: |