Východiska a strategie galerijního pedagoga - profese v síti vztahů

Autoři

STUCHLÍKOVÁ Alice

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj 66. bulletin Moravské galerie v Brně
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Klíčová slova mediation of art gallery educator visitor
Popis Výzkum v rámci dizertační práce postihnul profesi galerijního pedagoga, která se dnes v tuzemském prosředí stává stále častější. Autorka článku kladně hodnotí tento progresivní vývoj, ale upozorňuje rovněž na možná úskalí, která bývají s každým překotným a nekriticky přijímaným rozvojem spjatá. Velký význam vidí v postupné profesionalizaci oboru a ve schopnosti edukátora zvolit ve vazbě na dílo a návštěvníka vhodnou formu zprostředkování. Podrobněji líčí způsob práce Britky Miquette Roberts a vybrané projekty tuzemských umělců, kteří se bez asistence galerijního pedagoga směle obejdou. Cílem výzkumu bylo nastínit profesi galerijního pedagoga zejména z praktického hlediska v rámci pracoviště, kde je edukátor v interakci s řadou dalších odborníků, kteří mohou přispět k optimalizaci vzdělávacího procesu veřejnosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.