Postoje českých a tureckých vysokoškolských studentů k využívání ICT v přírodovědných předmětech

Autoři

KUBIATKO Milan MRÁZKOVÁ Kateřina USAK Muhammet

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Paidagogos
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova questionnaire; information and communication technologies; attitudes; students
Popis V příspěvku jsme se zaměřili na zjištění rozdílu v postojích k ICT mezi vysokoškolskými studenty z Turecka a z České republiky. Postoje byly zjišťovány nejen společně ale i odděleně pro každou zemi s ohledem na pohlaví, ročník studia a bydliště respondentů. Výzkumným nástrojem byl dotazník Likertova typu s 33 položkami. Výzkumný vzorek tvořilo 454 studentů z Turecka a 316 studentů z České republiky. Data byla vyhodnocována pomocí faktorové analýzy s Varimax rotací, MANCOVA (věk byl použit jako kovariát) a Studentova t-testu. Studenti z České republiky měli pozitivnější postoj k využívání ICT v přírodovědných předmětech než studenti z Turecka. Studenti dosahovali vyššího skóre než studentky, studenti druhého ročníků měli pozitivnější postoj oproti studentům prvního a třetího ročníku. Studenti z měst dosahovali vyššího skóre v porovnání se studenty z velkoměst a z vesnic.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.