Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problému ve výuce na základních školách

Autoři

KNECHT Petr JANÍK Tomáš NAJVAR Petr NAJVAROVÁ Veronika VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Orbis scholae
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.orbisscholae.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=81
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova competence; key competencies; problem-solving competence; teaching/learning culture; opportunities to learn; learning task; video study; instruction
Popis Studie představuje koncept (klíčových) kompetencí a zaměřuje se na povahu příležitostí k jejich rozvíjení. S oporou o videozáznamem zprostředkované pozorování výuky fyziky autoři analyzují možnosti a limity rozvoje klíčových kompetencí, a to na příkladu kompetence k řešení problémů. V souvislosti s tím se pokoušejí o operacionalizaci tohoto konstruktu pro potřeby empirického výzkumu. Předkládaný přístup spočívá v didaktické analýze učebních úloh, s nimiž jsou žáci ve výuce konfrontováni.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.