Integrace idejí zaměřených k profesionalizaci učitelství

Autoři

JANÍK Tomáš

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova school functions; instructional quality; professionalization; professional development of teachers; teacher education; reflection; teacher; teacher profession; learning; teaching
Popis V příspěvku jsou rozebírány statě zařazené do monotematického čísla časopisu Pedagogika 3-4/2010. Autor identifikuje tři průřezová témata jdoucí napříč vybranými texty: (a) učitelství a požadavky kladené na učitele, (b) kvalita učitelova profesního výkonu, (c) cesty profesního rozvoje učitelů. Vedle kritické analýzy textů jsou naznačeny možnosti integrace myšlenkových snah jednotlivých autorů, přičemž za průřezově integrující je považován koncept profesionalizace. V závěru autor připojuje několik poznámek směrem ke komunitě badatelů pracujících v oblasti pedeutologie.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.