Nature of Pupils’ Utterances in English Language Learning: Selected Results of the CPV Video Study

Název česky Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka: vybrané výsledky CPV videostudie
Autoři

NAJVAROVÁ Veronika ŠAMALÍKOVÁ Sonia

Rok publikování 2010
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem příspěvku je prezentovat výsledky analýzy povahy žákovských promluv, která byla provedena pomocí 79 vyučovacích hodin běžné výuky anglického jazyka na 2. stupni základní školy v České republice. Analýza je součástí širšího projektu (CPV videostudie anglického jazyka), který využívá metodu videostudie k analýze procesů vyučování a učení. Prezentovaná analýza vychází z konceptu příležitostí k učení, které jsou považovány za důležitou proměnnou pro kvalitu vyučovacího procesu. Pro potřeby analýzy byl vytvořen a ověřen kategorialní systém o 17 kategoriích. Tyto kategorie odrážejí tři dimenze analyzované výuky - řízené procvičování, volné komunikativní promluvy a jiné promluvy (v českém jazyce). Výsledky ukazují, že žáci mají nejčastěji příležitost mluvit anglicky v rámci řízeného procvičování. Bylo analyzováno i používání mateřského jazyka ve výuce. Výsledky naznačují, že mateřský jazyk je ve výuce často používán.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.