Problémy v sociální adaptaci dětí s dyslexií
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | social adaptation; dyslexia |
| Popis | Dyslexie či šířeji tzv. specifické poruchy učení jsou jedním z aktuálních problémů současného školství. Příspěvek vychází ze systémově pojatého konceptu tzv. Začarovaného kruhu poruch učení, který předpokládá propojenost několika systémů: systému sebehodnocení dítěte, systému rodinných nároků a očekávání a systému školy se svými výkonovými nároky. Zabývá se rovněž péčí o tyto děti a zdůrazňuje význam osobnosti učitele. |
| Související projekty: |