Aplikace etap volby povolání v pedagogice.
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Sociální pedagogika ve střední Evropě |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | vocational selection pedagogy |
| Popis | V příspěvku jsme se pokusili o aplikaci některých poznatků o vývoji volby povolání do poradenství a pedagogiky v prostředí základní školy. Stanovení vhodného přístupu a poradenství u žáků na základní školy musí respektovat jejich vývojovou úroveň a osobnostní zralost. Vzhledem k tomu, že období adolescence je poměrně dlouhou vývojovou etapu mezi dětstvím a dospělostí, je potřebné zohlednit informace o kvalitativní proměně způsobu uvažování v období dospívání, což umožňuje přesah konkrétní reality a změnu vztahu k časovém dimenzi. Dospívající začínají uvažovat o své budoucnosti a uvědomují si význam svých aktuálních rozhodnutí pro jejich budoucí život. Začínají uvažovat i o svém budoucím povolání, v čemž jim může být nápomocna škola i další odborné instituce. |
| Související projekty: |