Srovnání používání strategií učení cizímu jazyku u studentů osmiletých a čtyřletých gymnáziích
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Pedagogická orientace |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | learning strategies; upper secondary comprehensive education; foreign language |
| Popis | Na specifickém tématu používání strategií učení se cizímu jazyku bylo na 13 brněnských gymnáziích zjišťováno, zda se studenti navštěvující osmiletý a čtyřletý vzdělávací program gymnázia liší v používání strategií a ve vybraných proměnných, které používání strategií ovlivňují nebo s ním souvisí, jako jsou motivace, počet jazyků, které se student učí nebo sebedůvěra. Dále v proměnných, které jsou používáním strategií ovlivňovány, jako jsou známka, znalost jazyka nebo míra rozvoje jazykových dovedností. Systematické rozdíly mezi osmiletými a čtyřletými gymnázii nebyly nalezeny. Objevovaly se pouze rozdíly mezi jednotlivými školami a určité rozdíly v používání dílčích strategií. Studenti osmiletého gymnázia oproti studentům čtyřletého gymnázia nedosahovali vyšší úrovně v oblasti osvojení strategií učení jako částí kompetence k učení, která představuje jeden z očekávaných vzdělávacích výsledků gymnaziálního vzdělávání. |
| Související projekty: |