Odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů pomocí metod dramatické výchovy.
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Vítková, M., Vojtová, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | person with disability; visual impairment;inclusion; self-concept |
| Popis | Příspěvek je zaměřen na problematiku odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů s postižením a bez postižení pomocí metod dramatické výchovy. Chceme zde ukázat, že právě ony se mohou stát efektivním nástrojem pro odstraňování bariér ve společném vzdělávání. Uplatněním metod dramatické výchovy v projektu, který představíme, se nám podařilo propojit svět osob s postižením a bez něj, vzájemné poznání, akceptace a byla navázána spolupráce studentů s postižením a bez postižení. Výzkum potvrdil, že vzájemná akceptace a spolupráce podporuje významně sebepojetí člověka s postižením. |
| Související projekty: |