Mediální gramotnost jako rámcový cíl mediální výchovy ve výuce českého jazyka na 2. stupni základních škol.
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Tušková, J. M. (ed.) II. Studentská vědecká konference katedry českého jazyka 2008 |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Media - literacy - functional literacy - informational literacy - media literacy - media education |
| Popis | Článek se zabývá definováním pojmu mediální gramotnost a jeho začleněním do systému ostatních gramotností, zejména gramotnosti funkční a informační. Zmiňuje a odůvodňuje důležitost osvojení si mediální gramotnosti dnešními žáky základních škol. Cestou, jak dosáhnout mediální gramotnosti, je mediální výchova. V článku je tedy prezentováno i začlenění mediální výchovy jako průřezového tématu do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jeho napojení zejména na vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace. Zmíněna je i důležitost odborné připravenosti učitelů, kteří mediální výchovu do výuky svých předmětů zahrnou, jakož i nabídka institucí, kteří tuto odbornou vybavenost učitelů zajišťují. |
| Související projekty: |