Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2008 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.ped.muni.cz/weduresearch/publikace/0052.pdf |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | reading literacy; reading strategies; research; qualitative approach |
| Popis | Příspěvek seznamuje s výzkumem čtenářské gramotnosti žáků primární školy, jehož cílem bylo zjistit, které faktory ovlivňují rozvoj čtenářské gramotnosti žáků a jaký je její stav. Abychom získali hlubší vhled do problematiky čtenářské gramotnosti a faktorů, které ji ovlivňují, rozšířili jsme zkoumání kvantitativní roviny čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy o použití metod kvalitativního přístupu. Zkoumáním vybraných žáků (extrémních případů) jsme mohli popsat čtenářské strategie, které používají různě zdatní čtenáři. V příspěvku popisujeme vybrané výsledky výzkumu čtenářských strategií. |
| Související projekty: |