Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na základních školách v Jihomoravském kraji

Autoři

HAVELKOVÁ Marie PROCHÁZKOVÁ Lenka KACHLÍK Petr

Rok publikování 2008
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V dnešní době ještě škola není příliš přizpůsobena na rozdílný výkon jednotlivých žáků a je koncipována tak, že vyhovuje většině, tedy populačnímu průměru. Každý, kdo nějakým způsobem vybočuje, je brán jako rušivý element. Nový školský zákon, zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i základní vzdělávání i nárůst specializovaných tříd pro nadané znamenají v mnohém pozitivní přínos. Výzkumná sonda, jež byla realizována v letošním roce, analyzovala komunikační schopnosti rozumově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s učiteli byla zkoumána komunikační specifika nadaných dětí v pedagogické komunikaci, zvláště pak jejich narušené komunikační schopnosti. Respondenty výzkumné sondy byli učitelé základních škol v Jihomoravském kraji, kteří učí nadané děti, diagnostikované z pedagogicko-psychologické poradny.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.