Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na základních školách v Jihomoravském kraji
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2008 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | V dnešní době ještě škola není příliš přizpůsobena na rozdílný výkon jednotlivých žáků a je koncipována tak, že vyhovuje většině, tedy populačnímu průměru. Každý, kdo nějakým způsobem vybočuje, je brán jako rušivý element. Nový školský zákon, zavedení Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní i základní vzdělávání i nárůst specializovaných tříd pro nadané znamenají v mnohém pozitivní přínos. Výzkumná sonda, jež byla realizována v letošním roce, analyzovala komunikační schopnosti rozumově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s učiteli byla zkoumána komunikační specifika nadaných dětí v pedagogické komunikaci, zvláště pak jejich narušené komunikační schopnosti. Respondenty výzkumné sondy byli učitelé základních škol v Jihomoravském kraji, kteří učí nadané děti, diagnostikované z pedagogicko-psychologické poradny. |
| Související projekty: |