Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

LUKAS Josef

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://www.jlukas.cz/doc/pedagogicka/zivotni_pribehy_ucitelu.pdf
Obor Psychologie
Klíčová slova teacher; development; qualitative methodology; life story; narrative approach; triangulation; mixed methods research design
Popis Příspěvek je věnován novějšímu přístupu ke zkoumání učitele, shrnuje teoretická a metodologická východiska kvalitativně orientovaného výzkumu, analyzujícího vývoj učitele na základě jeho životního příběhu (life story) zjišťovaného metodou rozhovoru. Validita těchto výzkumů může být zajišťována pomocí triangulace jinými metodami. Závěr příspěvku je věnován možnému propojení kvalitativních a kvantitativních metod.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.