Salesian pedagogy and health development of personality
| Název česky | Salesiánská peadagogika a zdravý vývoj osobnosti |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2006 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Care of educational institutions about children health |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | salesiánská pedagogika osobnost |
| Popis | Salesiánská pedagogika a výchovné působení Salesiánů Dona Boska, které se opírá o přibližně stopadesátiletou tradici, je stále aktuální, živé a společensky užitečné. Pro pochopení základních myšlenek je dobré znát život a dílo zakladatele salesiánského řádu Dona Boska, které je možno stále studovat z pohledu náboženského, ale i pedagogického, psychologického atd. Salesiánské dílo má odezvu na celém světě a svou specifickou historii má také v českých zemích. Jádro salesiánské práce s mládeží spočívá v "preventivním výchovném systému". Salesiánský výchovný systém Dona Bosca v současných psychologických souvislostech: Vzniká 2. polovině 19. století předznamenává myšlenky moderní pedagogiky, pedagogické psychologie a psychoterapie, zejména humanistické psychologie (např. C. Rogerse). Pracuje s komplexním chápáním osobnosti ve všech jejich komponentách. Využívá ovlivňování nejbližšího sociální prostředí mladého člověka přes jeho vlastní rozvoj osobnosti. Moderně a akčně koncipuje roli vychovatele ve výchově. |
| Související projekty: |