Organizační formy, fáze výuky, učivo a rozvíjené dovednosti v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení (zpráva z výzkumu)

Logo poskytovatele
Autoři

JANÍKOVÁ Věra VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník z konference Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova foreign language teaching - forms - instructional phases- methods - learning content - competencies - observation - research
Popis Příspěvek prezentuje výsledky pilotního výzkumu výuky cizích jazyků. Prostřednictvím strukturovaného pozorování byla sledována variabilita výukových forem a fází a učiva v nich realizovaných a základních cizojazyčných dovedností v nich rozvíjených. Formy, fáze, učivo a rozvíjení všech základních dovedností lze chápat jako indikátory pestrosti výuky, její přitaž-livosti pro žáky, kvality a jako indikátory rozvíjení autonomního učení u žáků. Výzkum byl realizován v projektu GAČR Autonomie v procesu učení a osvojování cizího jazyka GA406/05/2107.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.