Učitel je "jen" člověk

Autoři

PROKOPOVÁ Alice

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Výchova ke zdraví I.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova teacher; personality of a teacher; authoritativity; permissiveness; facilitation of pro-sociability
Popis Příspěvek je zaměřen na osobnostní dimenzi učitelské profese. Jeho součástí je uvedení některých psychologických souvislostí specifických psychických úskalí učitelského povolání. Teoretický rámec tvoří psychodynamické pojetí psychiky, akcentující význam vnitřních nevědomých (resp. ne zcela uvědomovaných) motivačních sil, které prostřednictvím psychických obranných mechanismů mohou, zejména v osobnostně náročných a psychicky ohrožujících situacích, negativně ovlivňovat celý pedagogický proces a způsobovat diskrepanci mezi záměrem a cíly učitele a jeho skutečným chováním. Z mnoha možných maladaptivních reakcí na psychicky náročné situace v pomáhajících profesích je zde kriticky reflektována zejména reakce úzce související s tzv. autoritářskou osobnostní strukturou.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.