Příprava pro integrovanou tématickou výuky na ZŠ

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu sportovních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KORVAS Pavel

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu.
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova integrovaná tématická výuky ZŠ terénní geografický kurz pěší turistika
Popis Rámcový vzdělávací program iniciuje na základních školách zájem o realizaci integrované tématické výuky. S tím souvisí problematika tvorby obsahu, plánu a spolupráce mezi učiteli. Začleněním integrované tématické výuky do tradičního vyučovacího systému předmětového typu není jednoduchou záležitostí a proto je výhodné na tuto formu výuky připravovat již budoucí pedagogy na fakultách s pedagogickým zaměřením. Je potřebné dát studentů širší základ o možnostech integrace předmětů, nepřipravovat je jen pro spojení v rámci tzv. tématických celků, ale i na méně obvyklá jako je například vytvoření společných témat některých přírodovědných předmětů s pohybovými aktivitami, tělesnou výchovou. V rámci spolupráce Kateder geografie a biologie PdF a Katedry sportovních aktivit FSpS na MU využíváme některé terénní odborné praxe studentů jako názorné příklady tématické integrované výuky s pohybovými aktivitami. Integrace pohybových aktivit do terénní praxe studentů geografie je dobrou možností jak zkvalitnit terénní praxi, ukázat geografické lokality, reálie a skrytým způsobem přispívat ke zvýšení časového objemu aktivního pohybu jedince a působit ve smyslu utváření zdravého způsobu života s pohybem.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.