Ekologická výchova jako nástroj k zajištění udržitelného rozvoje v profesionální přípravě učitelů

Logo poskytovatele
Autoři

HORKÁ Hana

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Co znamená udržitelnost pro univerzity?
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.czp.cuni.cz/knihovna/konf0509/sbornik.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Education for sustainable development; standard of undergraduate ecological/ environmental teacher training; eco-pedagogical teacher competence
Popis Autorka se zamýšlí nad proměnou kurikula učitelského vzdělávání v kontextu potřeb udržitelného rozvoje (UR). Ekologickou výchovu (EV) chápe jako určující dimenzi výchovy pro UR. Poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně vést EV. Opírá se o návrh standardu pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů. Uvádí klíčová témata v návaznosti na vzdělávací oblasti Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a přehled studijních disciplín ze studijního programu pro učitelství 1. st. ZŠ z PdF MU Brno, které přispívají k rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.