Zkoumání subjektivních teorií pomocí techniky strukturování koncept (SLT)
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2005 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Pedagogická revue |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | subjective theory; diagnostics; structuring concepts technique; SLT; communicative validity |
| Popis | Příspěvek je rozčleněn na tři části. V první části uvádí čtenáře do diskuse o významu a funkcích teorie v pedagogice. S odkazem na výzkumný program Subjektivní teorie, realizovaný v německy hovořící oblasti zhruba od 80. let 20. století, rozvíjí paralelu mezi tzv. objektivními a tzv. subjektivními teoriemi. V návaznosti na to je vymezen pojem subjektivní teorie. V druhé části příspěvku jsou nastíněny některé metodologické problémy zkoumání subjektivních teorií učitelů a je zde představena technika strukturování konceptů (STL: Struktur-Lege-Technik), jejíž pomocí lze tyto teorie diagnostikovat. Třetí část příspěvku přináší ukázku konkrétního použití této techniky při zkoumání subjektivních teorií rodičů k dilematu vést versus nechat růst (T. Litt). |
| Související projekty: |