Akční výzkum v pregraduálním vzdělávání učitelů
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2005 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Metodologické aspekty a výskum v oblasti didaktík prírodovedných polńohospodárských a príbuzných oborov |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | The Action research. |
| Popis | Systematické řešení problémů ve vzdělávání o přírodě pro trvale udržitelný rozvoj a zdraví, v souvislosti s akutními změnami ve školství, se stalo hlavním programem pracoviště Kejbaly katedry biologie PdF MU v Brně. Projekt byl nazván Biologie pro život. Akční výzkum je zde využíván pro řešení klíčových otázek (např. vytváření edukačního prostředí, při strukturaci učiva, transformaci nových poznatků, volbě metod, forem a prostředků aj.) Na základě výsledků výzkumu, doposud získaných převážně v pregraduálním vzdělávání studentů učitelství pro ZŠ, byla realizována: integrace obsahů přírodovědných předmětů, implementace aktivizujících metod a forem práce, integrace teoretické a praktické složky výuky. Na příkladu tvorby, realizace a využití skupinových seminárních prací - tématicky zaměřených výukových programů studentů, jejichž nedílnou součástí jsou pracovní listy, je zde ve třech příspěvcích předložen k diskusi program propojení odborné části vzdělávání o přírodě a oborových didaktik. Je zaměřený na rozvíjení odborných znalostí a pedagogických dovedností studentů, propojení teorie s praxí, založené na metodách akčního výzkumu. |
| Související projekty: |