Jak se brněnští gymnazisté učí cizí jazyky? Jaké strategie učení používají? Které strategie jsou z hlediska vzdělávacích výsledků nejefektivnější?
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2005 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník příspěvků z XIII. konference ČAPV |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Foreign language learning strategies; upper secondary comprehensive school; foreign language learning; effective strategies. |
| Popis | Výzkum gymnazistů v Brně zjišťoval, jak se studenti učí cizím jazykům, jaké strategie učení používají, jaké jazyky se učí, jak dlouho, co je motivuje a jak vidí efektivní učení. Zjišťováno bylo používání přímých strategií učení (paměťové, kognitivní, kompenzační) a nepřímých stra-tegií (metakognitivní, afektivní, sociální) a jejich efektivita. GA406/05/2107. |
| Související projekty: |