Psychosociální klima školy: Vývoj diagnostické metodiky pro použití s žáky 2. stupně ZŠ
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2005 |
| Druh | Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.) |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek popisuje vývoj metodiky pro diagnostiku klimatu školy z pohledu žáků druhého stupně základních škol. Navrhovaný postup se zaměřuje na identifikaci prvků reprezentací školy u žáků konkrétní školy a emocí spojených s těmito prvky. Data jsou vytvářena použitím kombinace focus group a dotazníkové metody. V rámci focus group jsou explorovány reprezentace a zjišťováno jejich sdílení - základní aspekt klimatu. Navazující dotazníkové šetření pak zjišťuje výskyt identifikovaných prvků reprezentací v žákovské populaci. Příspěvek prezentuje empirická zjištění získaná použitím navrhovaného diagnostického postupu na 5 základních školách. |
| Související projekty: |