Vliv umělé inteligence na individualizaci výuky v prostředí základního vzdělávání

Autoři

HANZL Michal

Rok publikování 2025
Druh Článek ve sborníku
Konference DOKOPY 2025 Doctoral Conference
Citace
Klíčová slova artificial intelligence in education; individualized instruction; personalization; differentiation; lower secondary education; quasi-experimental research
Popis Příspěvek představuje jak mohou nástroje umělé inteligence (AI) podpořit individualizaci výuky na 2. stupni ZŠ. Vychází z konceptů individualizace, personalizace a diferenciace a reflektuje současnou debatu o přínosech a rizicích AI ve školách. Výzkum využívá kvazi-experimentální smíšený design s paralelními třídami 7.–9. ročníku v matematice a informatice. První výsledky pilotáže ukazují, že AI může zvyšovat motivaci žáků, usnadňovat diferenciaci a podporovat učení vlastním tempem, zároveň však otevírá etické otázky a potvrzuje nezastupitelnou roli učitele.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.