Vliv umělé inteligence na individualizaci výuky v prostředí základního vzdělávání
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | DOKOPY 2025 Doctoral Conference |
| Citace | |
| Klíčová slova | artificial intelligence in education; individualized instruction; personalization; differentiation; lower secondary education; quasi-experimental research |
| Popis | Příspěvek představuje jak mohou nástroje umělé inteligence (AI) podpořit individualizaci výuky na 2. stupni ZŠ. Vychází z konceptů individualizace, personalizace a diferenciace a reflektuje současnou debatu o přínosech a rizicích AI ve školách. Výzkum využívá kvazi-experimentální smíšený design s paralelními třídami 7.–9. ročníku v matematice a informatice. První výsledky pilotáže ukazují, že AI může zvyšovat motivaci žáků, usnadňovat diferenciaci a podporovat učení vlastním tempem, zároveň však otevírá etické otázky a potvrzuje nezastupitelnou roli učitele. |