Vnímání cizích jazyků ukrajinskými žáky v českém školním prostředí

Autoři

TOULOVÁ Pavla

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Citace
Popis Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu realizovaného na základní škole, jehož cílem bylo zjistit, jak ukrajinští žáci v českém školním prostředí vnímají výuku cizích jazyků. Data byla získána prostřednictvím jazykových portrétů a krátkých rozhovorů. Výsledky ukázaly, že nejvýznamnějším jazykem je pro ukrajinské žáky angličtina, kterou vnímají jako klíčovou pro budoucí studium i mezinárodní komunikaci. Český jazyk považují především za nástroj porozumění a fungování v každodenním školním životě. Ruština pro ně nadále představuje jazyk praktické komunikace, zejména mezi vrstevníky a v rodinném prostředí. Ostatní cizí jazyky jsou vnímány jako méně důležité a žáci o ně projevují nižší míru zájmu. Výstup poukazuje na potřebu diferencované jazykové podpory a citlivého přístupu k jazykovým zkušenostem nově příchozích žáků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.