Vnímání cizích jazyků ukrajinskými žáky v českém školním prostředí
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu realizovaného na základní škole, jehož cílem bylo zjistit, jak ukrajinští žáci v českém školním prostředí vnímají výuku cizích jazyků. Data byla získána prostřednictvím jazykových portrétů a krátkých rozhovorů. Výsledky ukázaly, že nejvýznamnějším jazykem je pro ukrajinské žáky angličtina, kterou vnímají jako klíčovou pro budoucí studium i mezinárodní komunikaci. Český jazyk považují především za nástroj porozumění a fungování v každodenním školním životě. Ruština pro ně nadále představuje jazyk praktické komunikace, zejména mezi vrstevníky a v rodinném prostředí. Ostatní cizí jazyky jsou vnímány jako méně důležité a žáci o ně projevují nižší míru zájmu. Výstup poukazuje na potřebu diferencované jazykové podpory a citlivého přístupu k jazykovým zkušenostem nově příchozích žáků. |
| Související projekty: |