Využití generativní AI pro všeobecné ekonomické vzdělávání na SOŠ
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | SCHOLA NOVA, QUO VADIS? 2025 - 10. ročník mezinárodní vědecké konference |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://extrasystem.com/9788087570678.pdf |
| Klíčová slova | general economic education; secondary vocational schools; artificial intelligence in education; learning task generation using AI; D. Tollinger' s taxonomy; B. Niemerk' s taxonomy |
| Popis | Příspěvek se zaměřuje na problematiku všeobecného ekonomického vzdělávání v prostředí středních odborných škol a danou problematiku propojuje s možností využití umělé inteligence pro tvorbu adekvátních učebních úloh založených na taxonomii D. Tollingerové a B. Niemierka. Problematika všeobecného ekonomického vzdělávání je konkretizována na tematickém celku ceníky a kalkulace a pro následně prezentovanou tvorbu učebních úloh a její analýzu jsou vybrány konkrétní obory služeb (kuchař-číšník, prodavač, aranžér, operátor skladování, kadeřník). Provedená analýza naznačuje, že vhodné využití umělé inteligence v propojení s adekvátní taxonomií je skutečně využitelné pro potřeby učitelů a má potenciál zefektivnit přípravu učitelů na výchovně-vzdělávací proces. Navíc využití umělé inteligence umožňuje flexibilněji přizpůsobovat adekvátní úroveň náročnosti takto sestavovaných učebních úloh a podporuje možnosti individualizace výuky, kreativního, tvůrčího myšlení a taky kritického myšlení. |
| Související projekty: |