Teacher Professionalization in the Context of Forced Migration in Central Europe

Název česky Profesionalizace učitelů v kontextu nucené migrace ve střední Evropě
Autoři

ŠVANDOVÁ Tereza

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zabývá profesionalizací učitelů v kontextu nucené migrace ve střední Evropě. Vychází z evropského projek­tu Act4Mig: A Course for Teachers on Forced Migration, jenž připravuje digitální samostudijní kurz pro učitele v Německu, Polsku, Česku, Maďarsku a na Ukrajině. Článek prezentuje teoretické pedagogické rámce (např. pedagogiku migrace, interkulturní pedagogiku, reflexivní praxi učitelů), detailně popisuje kvalitativní výzkumný design (rozhovory, analýza dokumentů) a uvádí předběžné výsledky ze čtyř národních kontextů – s důrazem na struktury podpory učitelů, výzvy inkluze žáků s migrační zkušeností a roli občanské společnosti. Cílem je zároveň vyvolat diskusi o integraci výzkumu vzdělávání a migrace ve střední Evropě a nastavit základ pro policy doporučení i po­užitelný kurz pro praxi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.