Teacher Professionalization in the Context of Forced Migration in Central Europe
| Název česky | Profesionalizace učitelů v kontextu nucené migrace ve střední Evropě |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek se zabývá profesionalizací učitelů v kontextu nucené migrace ve střední Evropě. Vychází z evropského projektu Act4Mig: A Course for Teachers on Forced Migration, jenž připravuje digitální samostudijní kurz pro učitele v Německu, Polsku, Česku, Maďarsku a na Ukrajině. Článek prezentuje teoretické pedagogické rámce (např. pedagogiku migrace, interkulturní pedagogiku, reflexivní praxi učitelů), detailně popisuje kvalitativní výzkumný design (rozhovory, analýza dokumentů) a uvádí předběžné výsledky ze čtyř národních kontextů – s důrazem na struktury podpory učitelů, výzvy inkluze žáků s migrační zkušeností a roli občanské společnosti. Cílem je zároveň vyvolat diskusi o integraci výzkumu vzdělávání a migrace ve střední Evropě a nastavit základ pro policy doporučení i použitelný kurz pro praxi. |
| Související projekty: |