The Road to Inclusion: Ukrainian Refugees in Czech Lower-Secondary Schools

Autoři

ĎULÍKOVÁ Lenka STUPAK Oksana BRADOVÁ Jarmila FICO Martin STUPAK Oksana Yuriyivna FICO Martin JURČÍK Miroslav

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Projekt podpořený GAČR zkoumá proces včetně ukrajinských žáků-uprchlíků na českých základních školách v kontextu největší evropské uprchlické krize. Výzkum vychází z mezinárodních inkluzivních rámců (např. model 4-A) a využívá smíšený přístup případové studie, kombinující rozsáhlé dotazníkové šetření s hloubkovými rozhovory se žáky, rodiči a pedagogy. Cílem je poskytnout empirické poznatky o strukturální i relační inkluzi a řešit mezery v politikách zaměřených primárně na sociální adaptaci na úkor akademické integrace. Zjištění poukážou na potřebu systémové podpory a inkluzivních školních kultur, čímž přispějí k mezinárodní diskusi o vytváření rovných vzdělávacích podmínek pro děti s nuceným přesídlením v Evropě.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.