The Road to Inclusion: Ukrainian Refugees in Czech Lower-Secondary Schools
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Projekt podpořený GAČR zkoumá proces včetně ukrajinských žáků-uprchlíků na českých základních školách v kontextu největší evropské uprchlické krize. Výzkum vychází z mezinárodních inkluzivních rámců (např. model 4-A) a využívá smíšený přístup případové studie, kombinující rozsáhlé dotazníkové šetření s hloubkovými rozhovory se žáky, rodiči a pedagogy. Cílem je poskytnout empirické poznatky o strukturální i relační inkluzi a řešit mezery v politikách zaměřených primárně na sociální adaptaci na úkor akademické integrace. Zjištění poukážou na potřebu systémové podpory a inkluzivních školních kultur, čímž přispějí k mezinárodní diskusi o vytváření rovných vzdělávacích podmínek pro děti s nuceným přesídlením v Evropě. |
| Související projekty: |