Strategie vyučujících při podpoře žákovské angažovanosti ve výuce žáků se sociálním znevýhodněním
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním představuje téma, kterému je věnována pozornost zejména s ohledem na negativní dopady socioekonomického zázemí a možnosti podpory. Koncept žákovské angažovanosti umožňuje vysvětlit dopady školního prostředí na žáka v rovině docházky a participace na školních aktivitách, emocí či přístupu k učení. Příspěvek se zaměřuje na přístup učitelů k podpoře žákovské angažovanosti sociálně znevýhodněných žáků během výuky. Výsledky, založené na vícečetné případové studii 5 škol s vyšším podílem těchto žáků, jsou součástí širšího výzkumu implementace systémové podpory znevýhodněných škol. Na základě získaných dat je zřejmé, že učitelé realizují strategie podpory behaviorální a emocionální angažovanosti, méně však té kognitivní. |
| Související projekty: |