Mediation im Lehramtsstudium Deutsch als Fremdsprache - Reflexion durch Fokusinterviews und Tagebücher
| Název česky | Mediace v rámci studia učitelství němčiny jako cizího jazyka - Reflexe prostřednictvím ohniskové skupiny a deníků |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2024 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostravienis Studia Germanistica |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Text článku |
| Doi | https://doi.org/10.15452/StudiaGermanistica.2024.35.0010 |
| Klíčová slova | Intralingual mediation; written mediation; CEFR-Companion Volume; focus groups; reflection diaries |
| Popis | V dnešní plurikulturní a plurilingvní společnosti je mediace považována za užitečnou, respektive nepostradatelnou kompetenci, kterou lze rozvíjet ve výuce cizích jazyků na všech úrovních. Tento článek se zaměřuje na realizaci kurzů mediace v rámci studijního programu Učitelství němčiny pro základní školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, které jsou vyhodnocovány a rozvíjeny na základě výzkumu. V příspěvku je představena didaktická koncepce dvou mediačních kurzů, výzkumný design provedených šetření, stejně jako výsledky aktuální fáze výzkumu. |
| Související projekty: |