Mediation im Lehramtsstudium Deutsch als Fremdsprache - Reflexion durch Fokusinterviews und Tagebücher

Název česky Mediace v rámci studia učitelství němčiny jako cizího jazyka - Reflexe prostřednictvím ohniskové skupiny a deníků
Autoři

MAREČKOVÁ Pavla

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostravienis Studia Germanistica
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Text článku
Doi https://doi.org/10.15452/StudiaGermanistica.2024.35.0010
Klíčová slova Intralingual mediation; written mediation; CEFR-Companion Volume; focus groups; reflection diaries
Popis V dnešní plurikulturní a plurilingvní společnosti je mediace považována za užitečnou, respektive nepostradatelnou kompetenci, kterou lze rozvíjet ve výuce cizích jazyků na všech úrovních. Tento článek se zaměřuje na realizaci kurzů mediace v rámci studijního programu Učitelství němčiny pro základní školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, které jsou vyhodnocovány a rozvíjeny na základě výzkumu. V příspěvku je představena didaktická koncepce dvou mediačních kurzů, výzkumný design provedených šetření, stejně jako výsledky aktuální fáze výzkumu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.