Memorie e incontri transculturali. Storie autobiografiche e romanzi a fumetti nell'insegnamento dell'italiano come lingua straniera

Název česky AUTOBIOGRAFICKÉ PŘÍBĚHY A KOMIKSOVÉ ROMÁNY VE VÝUCE ITALŠTINY JAKO CIZÍHO JAZYKA
Autoři

FAUSTMANN Stefanie

Rok publikování 2025
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Italiano LinguaDue
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://riviste.unimi.it/index.php/promoitals/article/view/29080
Klíčová slova Memory, transcultural encounters, graphic novels
Popis Mezikulturní grafické romány jsou díky své intermedialitě oblíbeným prostředkem pro výuku italštiny jako cizího jazyka v 21. století. Tento článek se zaměřuje na tvorbu Takoua Ben Mohameda, novináře a autora grafických listů, který se narodil v Tunisku a vyrůstal v Římě. V této souvislosti je diskutována nejen multiperspektivita média, ale prostřednictvím analýzy jsou zohledněny i kognitivní a narativní procesy. The autobiographical, transcultural and multilingual dimensions of memory and their translation into the medium emerge and the potential of the transcultural graphic novel for teaching Italian as a foreign language becomes clear. Kromě toho je kladen důraz na podporu globálních kompetencí a je reflektován význam multiperspektivní práce v hodinách italštiny jako cizího jazyka. Nakonec jsou navrženy kreativní a akční aktivity s cílem implementovat autobiografické vyprávění do hodin italštiny.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.