Čtenářské dílny jako cesta k udržitelnému čtenářství: Jak podporovat čtenářské návyky v digitální době
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | V současné digitální éře se stále častěji setkáváme s obavami o úbytek dětských čtenářů a o proměnu čtenářských návyků. Čtenářské dílny, jako specifický systém práce v hodinách literární výchovy na základních školách, mohou být jedním z nástrojů, jak podpořit dlouhodobě udržitelné čtenářství, rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení. Příspěvek představí výsledky výzkumu zaměřeného na využívání čtenářských dílen na 2. stupni ZŠ a jejich vliv na čtenářské postoje žáků. Budeme se zabývat otázkou, do jaké míry mohou tyto dílny přispět k vytváření stabilního čtenářského návyku a jaké strategie pomáhají učitelům překonávat výzvy spojené s proměnami čtenářské kultury v digitální době. |
| Související projekty: |