Matematické úlohy a kouzla jako možnosti pro motivaci v matematice
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2024 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Elementary Mathematics Education Journal |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://emejournal.upol.cz/Issues/Vol6No1/Vol6No1_Beranek.pdf |
| Klíčová slova | Mathematic problem; Catalan numbers; logic problems; divisibility |
| Popis | Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. V příspěvku je obsaženo několik zajímavých a netradičních matematických úloh a kouzel. Tyto úlohy lze využít při motivaci žáků ke studiu matematiky a získávání jejich zájmu o matematiku. Mezi nematematiky působí podobné úlohy a kouzla velmi efektně; mohou však u nich navozovat dojem, že matematika je něco nadpřirozeného, že se jí nelze naučit a podobně. Proto je úkolem pro učitele matematiky takové úlohy a problémy žákům zadávat, společně s nimi objasňovat jejich matematickou podstatu a tím zvyšovat jejich zájem o učení se matematice. |