The learning styles of technical students and their role in learning English as a Foreign Language
| Název česky | Učební styly studentů techniky a jejich role v učení se angličtině jako cizímu jazyku |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Theory and Practice of Second Language Acquisition |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://doi.org/10.31261/TAPSLA.16021 |
| Doi | https://doi.org/10.31261/TAPSLA.16021 |
| Klíčová slova | language learning styles; learner autonomy; individual differences; styles stretching |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Příspěvek prezentuje výsledky smíšeného výzkumu učebních stylů angličtiny studentů Fakulty elektrotechniky a komunikační technologií Vysokého učení technického v Brně. V kvantitativní fázi byl použit dotazník Ehrmanové e Leaverové (2003) k identifikaci společně sdílených dimenzí učebních stylů. Výsledky dotazníku navíc odhalily, jak rigidní či flexibilní jsou studenti ve svých učebních preferencích a identifikovaly také studenty se silnými preferencemi pro společně sdílené dimenze učebních stylů. Tito studenti pak byli vybráni pro rozhovory v kvalitativní fázi, v nichž diskutovali, jak se jejich učební styly konkrétně odrážejí v učení se angličtině a zda se takto učí úspěšně. Studenti byli také dotazováni na svoji ochotu změnit své učební postupy, pokud by tím dosáhli úspěchu v učení. Rozhovory přinesly zajímavý vhled do studentských učebních preferencí, v nichž většina studentů prokázala rigiditu, tedy nízkou ochotu ke změně. |
| Související projekty: |