Baťův kanál - z velké části umělá řeka
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2024 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Malovaný kraj |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Klíčová slova | Baťa's canal, construction, operation, restoration, state of the route, towns and villages |
| Popis | Plavební kanál v původní délce 51,8 km byl postaven koncem 1930s v nivě řeky Moravy mezi Rohatcem na jihu po Ostrovice na severu. Sloužil dopravě lignitu z těžební oblasti u Hodonína do průmyslových podníků v Otrokovice a Zlín, později dopravě štěrku, dlouhou dobu závlahám pro zemědělství a nyní pro rekreační lodní dopravu. Jde o pozoruhodné přírodně technické dědictví z období průmyslové společnosti. Pokračuje jeho prodlužování v současnosti. |