Vybrané reflektivní přístupy v přípravě budoucích učitelů
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2024 |
| Druh | Vyžádané přednášky |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Reflektivní kompetence zakládá profesionalitu v učitelství. Podmiňuje schopnost profesionálů nahlížet a vysvětlovat, hodnotit a zdůvodňovat (a do jisté míry i zpochybňovat) jejich jednání, a na tomto základě pro ně navrhovat alternativní postupy. Také proto je reflektivní kompetence součástí učitelských profesních standardů, vč. „národního“ (MŠMT). S cílem podporovat u (budoucích) učitelů jejich reflektivní kompetence jsou vytvářený a aplikovány různé přístupy, metody a nástroje s tím, že některé z nich jsou „obsahově zaměřené". Znamená to, že v nich hraje důležitou roli učitelova a žákova práce s učivem. |