Förderung von Selbstevaluation der angehenden DaF-Lehrenden: Ergebnisse einer Inhaltsanalyse der Selbstevaluationsaussagen
| Název česky | Podpora rozvíjení sebehodnocení budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka: obsahová analýza sebehodnotících výroků |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2024 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Přáspěvek představuje studii založenou na programu rozvíjejícím sebehodnocení. Cílem je představit charakteristiky sebehodnotících výroků, které byly získány od 14 budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka na začátku a na konci absolvování tohoto programu. Pro sběr dat byla použita metoda hlasitého vzpomínání a pro analýzu byla použita obsahová analýza podle Mayringa (2010). Výsledky ukazují, že ačkoli je proces vývoje sebehodnocení značně individuální, lze analýzou sebehodnotících výroků identifikovat některé společné charakteristiky tohoto procesu - například fokusované aspekty výkonu a úroveň jejich evidence. Cílem příspěvku je rovněž přispět k diskusi o možných implikacích pro koncipování podpory sebehodnocení ve vzdělávání učitelů. |