Technické vzdělávání v základním školství

Autoři

ŠMEJKALOVÁ Kateřina VÁLEK Jan

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference 15. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova Technical education; framework curriculum program; technical materials; analysis
Popis Autoři se zamýšlí nad analýzou rámcového vzdělávacího programu základních škol v České republice. Při analýze se zaměřují na výuku předmětů fyzika, technická výchova, informační technologie ev. informatika, které jsou základem nejen všeobecného vzdělávání, ale zejména technických oborů. Autoři opírají svá tvrzení o názory učitelů základních škol a žáků středních odborných škol s technickým zaměřením, kteří hodnotí svoji motivaci pro vzdělávání v technickém oboru. Je důležité zodpovědět otázku, zda jsou žáci v základním školství připravováni také na volbu technicky zaměřeného povolání, a zda si vytváří pozitivní vztah k technice.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.