Education for Sustainable Development in Norway, Denmark, Slovenia, and the Czech Republic: Comparative study

Autoři

REISSMANNOVÁ Jitka JANÍK Zdeněk KACHLÍK Petr ŽALOUDÍKOVÁ Iva

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference Život ve zdraví 2022
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/
Klíčová slova education for sustainable development; EDS curriculum; sustainable competences; internationalization
Popis Článek popisuje současnou fázi (2020-21) vzdělávání pro udržitelný rozvoj na čtyřech univerzitách. Tyto univerzity vstoupily do projektového partnerství v rámci programu Erasmus+ KA2 s názvem Sustainable Competences in Higher Educations cílem vytvořit nové studijní plány v oblasti udržitelného rozvoje, které budou překlenovat rozdíly mezi studijními plány jednotlivých zemí a řešit problémy související s životním prostředím, zdravím a klimatem na místní úrovni v každé zemi a globálně napříč zeměmi prostřednictvím inovativních, digitálních, internacionalizovaných a projektově orientovaných metod. Článek porovnává hlavní zjištění týkající se ESD v jednotlivých zemích a stanovuje výchozí bod pro vytvoření nového kurikula ESD ve čtyřech zemích pro učitele vysokých škol a pracovníky v ošetřovatelství, výživě a environmentálních profesích.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.