Agebraic word problems as a means of identifying gifted pupils of 5th grade of elementary school
| Název česky | Algebraická slovní úloha jako způsob identifikování nadaných žáků 5. ročníku základní školy |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2023 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | International Symposium Elementary Mathematics Teaching: New Directions in Elementary Mathematics Education |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Klíčová slova | algebraic word tasks; mathematical abilities of pupils; gifted pupils |
| Popis | Slovní úloha může sloužit jako způsob identifikace matematických schopností žáků a nadání. Existují však různé faktory, které ovlivňují výkony žáků z různých výkonnostních skupin při řešení úlohy. Cílem výzkumu, který je popsán v článku, bylo najít slovní úlohy různého typu, které odliší nadané a nenadané žáky 5. ročníku základní školy. Článek popisuje jeden vybraný typ slovní úlohy a získané výsledky vzorku žáků. |