Žák s dyslexií a jeho potíže s násobením přirozených čísel
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2023 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Učitel matematiky |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2634 |
| Klíčová slova | specific learning disabilities; multiplication of natural numbers; multiplication table; case study. |
| Popis | Cílem článku je představit na vybrané případové studii potíže, se kterými se mohou žáci 1. stupně se specifickými poruchami učení potýkat v matematice, a poukázat na to, jak může být pro ně náročné zvládnout operaci násobení přirozených čísel v oboru malé násobilky. Jedná se o problematiku z oblasti didaktiky matematiky a v článku ji níže uvádíme do souvislosti se specifickými poruchami učení. Vybraná případová studie ilustrující tuto problematiku by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro učitele 1. stupně ZŠ a konzultanty v oblasti vzdělávání. |