Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie

Autoři

SPURNÁ Michaela HOFMANN Eduard KNECHT Petr

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Geografické informácie
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2022_26_1/GI_26_1_2022-58-71.pdf
Doi http://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.1.58-71
Klíčová slova geography education; initial teacher education; geography curriculum; higher education
Popis Příspěvek představuje zkušenosti autorů se zaváděním změn ve vzdělávání budoucích učitelů geografie. Příspěvek popisuje koncepční přístup ve výuce geografie, který posloužil jako ideová inspirace pro realizaci kritických změn ve vzdělávání učitelů geografie na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Následně uvádíme deset pilířů učitelských kompetencí, které vyplynuly z přenesení koncepčního přístupu na mezioborovou úroveň. V závěru poukazujeme na to, že úspěšná implementace koncepčního přístupu prostřednictvím deseti pilířů učitelských kompetencí s sebou nese potřebu zásadní koncepční změny, a to zejména v myšlení a jednání vzdělavatelů budoucích učitelů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.