Selbstevaluation reflektiert: eine Interventionsstudie im Rahmen der DaF-Ausbildung

Název česky Reflexe sebehodnocení: intervenční studie v kontextu vzdělávání učitelů němčiny jako cizího jazyka
Autoři

VELIČKOVÁ Jana JANÍK Miroslav

Rok publikování 2023
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj KONTEXTE - Internationales Journal zur Professionalisierung in Deutsch als Fremdsprache
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://ojs.thulb.uni-jena.de/index.php/kontexte/article/view/velickovajanik
Doi http://dx.doi.org/10.24403/jp.1297025
Klíčová slova Student self-assessment; Peer-Feedback; German as a foreign language teacher education; pre-service teachers of German as a foreign language
Popis Sebehodnocení žáků je jedním z faktorů učení, které se ukazují jako účinné (nejen) při učení se cizímu jazyku. Dovednost rozvíjení sebehodnocení u svých žáků by tedy mělo být součástí profesního profilu budoucích učitelů (němčiny jako cizího jazyka). Článek se zabývá rozvojem sebehodnotící kompetence v kontextu vzdělávání učitelů v České republice. Popisuje intervenci zaměřenou na rozvoj kompetence sebehodnocení řečových dovedností u budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka (v bakalářském stupni studia). Předmětem analýzy jsou výpovědi, v nichž 15 účastníků reflektovalo vlastní proces rozvoje sebehodnocení. Výsledky tematické analýzy ukazují, že budoucí učitelé němčiny jako cizího jazyka považují sebehodnocení za součást celkového obrazu výkonu v cizím jazyce, který doplňuje externí hodnocení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.